Friday, May 11, 2012

Masalah...? Hmmm

4
9:40 AM Friday, May 11, 2012
Assalamualaikum dan selamat sejahtera readers...today I want to share something.  If you want to read it..read it..if no....


HEHEHE..Y U NO??

orait then..here goes..

Actually aq da post benda ni kt akaun twitter aq..but as u know, me cannot write pnjg2 sbb aq x subscribe 2k tulisan pnjg2 4 twitter so bnda 2 b'sepah2 laa..( i know u didn't get what i mean..never mind, it's okay ;D)

Korang pernah rasa x diri korang berada di suatu tempat atau keadaan yang sangat menyedihkan? Korang stressed, depressed and yang sewaktu dengannya.  Pernah x tanya soklan.."Why this happen to me? Why??" dan korang pun nyanyi lagu "Tell Me Why"..hehehe..pernah x? Pernah kan? Tak payah nak tipu2 me laa..sebab korang tu manusia..kalo dah nama dia MANUSIA, memang mcm gitu lah fe'elnyer..so..x payah nk rasa awkward sgt bila korang rasa sedey, stress n yg sama waktu dengannya.. Orait people? :)

Bila dah rasa mcm tu..cuba korang fikir semula,.dengan fikiran yg waras (tadi korang bfikir scara x waras, dats y x jmpa jwpan kpada persoalan WHY..hehe) Okay, kenapa kita ada masalah? Kenapa akan ada pada satu2 tahap tu kita akan rasa saaangat setereess? Pernah x korang t'fikir..semua tu adalah dari ALLAH? Yes..semua yang berlaku ke atas diri kita adalah kehendak dan dengan izin Allah S.W.T.

Kalo nk kupas isu ni memang panjang dan lebar..tapi hari ni I just want to focus on this thing. What thing? Please continue your reading..:)

Hidup ni kalo satu colour je memang x best. X best langsung!! That's why ALLAH jadikan hidup manusia ni bkaler-kaler(kalo cekgu BM nmpak msti dia marah ni..haha) Kadang-kadang putih..kadang2 kelabu,  coklat, merah, hitam, hijau, biru, pink....dan seterusnya..Kenapa ALLAH jadikan hidup manusia ni bkaler2? Sebab...ALLAH tahu manusia ni cepat bosan..cepat bosan dengan apa yang dia miliki. Contohnya, korang beli baju baru. Kalau boleh hari2 nak pakai baju yang sama. Tapi in the end, bila sampai satu masa tu..korang akan rasa bosan dengan baju tu..and korang akan beli baju baru lagi dan lagi.

Sama juga dengan hidup. Kita perlukan warna-warni dalam kehidupan. Kaler-kaler tu kadang2 cerah dan menawan, kdg2 pudar dan kusam. Tapi kita x boleh laa cuma hepi time kaler cerah dan sedih bila kaler 2 pudar n kusam. Kaler-kaler tu wujud dalam hidup kita semuanya bersebab. Cuba bayangkan if kaler tu cerah setiap masa, maw penat juga mata ni tgok kaler2 cerah jer..kan? Sama juga if kaler 2 pudar dan kusam setiap masa..bosan kan?

Masalah yang datang kepada kita sebenarnya adalah satu ujian daripada ALLAH..tapi jangan ingat kesenangan yang kita dapat tu totally nikmat..sebab kadang2 kesenangan tu juga merupakan ujian daripada ALLAH.  Oleh itu sebagai seorang manusia dan seorang ISLAM..kita seharusnya sentiasa bersyukur dan redha dengan apa yang berlaku kepada kita. TAPI jangan cuma pasrah dan menyerah.  Manusia boleh mengubah "takdir". Bagaimana? Iaitu dengan usaha dan doa kepada ALLAH.  Wallahua'alam.

Aqilah Tahir

Thank You for Spending Your Times Here. Until We Meet Again. Adios!

4 comments:

  1. assalamualaikum kak...
    sy suka sngt bca entri blog kaka yg ni...
    kbtulan sy pun ada mslah...
    sy rasa lega sket bila da abis bca ni..
    alhmdlillah..
    thnx ya kak krna bkongsi..
    smoga prkongsian kaka ni bmanfaat juga tuk org lain..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..tima kasih.. ni juz pandangan diri sendiri ja..Alhamdulillah kalo mmberi manfaat ;).. ingat satu ja..Allah xkan bebankan hamba-Nya melainkan yg termampu di tanggung oleh hamba-Nya.. wallahua'lam :)

      Delete
  2. nice entry..:) thx sbb entry awk buat sy berfikir blik secara rasional..

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih :) semoga memberi manfaat bersama :)

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...